Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Autistiska aktivister 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Autistiska aktivister
Yay! :D

2 september 2017, 02:54
Medlem
Personligen tycker jag hela mänskligheten bör få sina hjärnor tvångsförbättrade.

2 september 2017, 13:57
Medlem
såmycketx skrev:
Personligen tycker jag hela mänskligheten bör få sina hjärnor tvångsförbättrade.

nootropika, brintellix kanske?

3 september 2017, 01:18
Medlem
Savanten Svante skrev:
såmycketx skrev:

nootropika, brintellix kanske?

Mer omfattande ingrepp krävs.

3 september 2017, 02:36
Moderator
Denna borde Schueberird läsa.

http://nosmag.org/parents-and-autistic-adults-clash-at-autism-committee-meeting-iacc-interagency-autism-coordinating-committee/

27 oktober 2017, 18:55
Medlem
Andra sidan av saken (som vetenskapare får jag anta att du inser vikten av att presentera alla sidor av ett ämne -- även de man själv inte håller med om):
http://autismgadfly.blogspot.se/

Several other autism bloggers criticize or insult Mitchell based on his pro-cure stance. When Newsweek announced that they would profile Mitchell, his critics emailed the journalist, urging her not to write about him. Mitchell has claimed to face insults and outright hostility from members of the neurodiversity movement, who have compared him to a "Jew that sympathized with Nazis". His father has described him as going overboard when he responds to hostility but says he cannot blame him for wanting a cure. Writing for the Huffington Post, Neil Greenspan states that Mitchell's critics, while seeking acceptance for their views, have not respected Mitchell's. He says Mitchell would likely not demand that others seek treatment.

Eftersom du valt att representera den ena sidan, så väljer jag att representera den andra -- vilket dock inte betyder att jag har valt sida; jag tror på bådas rätt att uttrycka sin ståndpunkt och även varderas rätt till ett eget liv samt rätten att för egen del vilja förändra något som endera parten upplever som hindrande (oavsett om denna förändring uppnås via samhälleliga attitydförändringar/insatser, kompenserande strategier eller via ett botemedel), men förstås även rätten att för egen del avböja en förändring av något som de redan är nöjda med eller upplever att de själva redan kan hantera på ett tillfredställande sätt.

17 november 2017, 11:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.

Kontakt: vipere@gmail.com